Pandemie COVID-19 postrčila firmy k hledání nových digitálních řešení. Online prezentace, videohovory a online eventy pevně zakotvily v businessové komunikaci. Dříve nouzové řešení - dnes standard. Jenomže online komunikace kromě očividných výhod přináší i obtížně řešitelné výzvy. Například: jak udržet pozornost účastníků?
Dnešní návštěvníci konferencí čekají, že se budou moci připojit vzdáleně. Jak ale zachovat stejnou dynamiku v digitálu jako při živém setkání? Jak předat všechny informace a účastníky nezahltit? V dnešní konkurenci už statické online prezentace nestačí, účastníci chtějí víc.
Digitální prostředí jako nový standard firemních setkání
Rok 2020 změnil svět businessu k nepoznání. Ovšem pořadatelé hromadných akcí čelili v průběhu pandemie COVID-19 nejtěžším výzvám. Zpočátku všichni hledali rychlá provizorní řešení. Ale jak se krizová situace protahovala, inovátorům docházelo, že svět businessové komunikace a pořádání eventů se změní a že změny budou trvalé. Proto některé firmy, jako třeba náš partner Wienerberger myslely dál. A vsadily na správnou kartu.
U dnešních moderních online prezentací už nestačí sdílet obrazovku s PowerPointem – firmy potřebují poutavější, vizuálně atraktivní a lépe strukturovaný obsah. Přicházejí také hybridní modely, které kombinují online setkání s fyzickými.
Tento posun vedl i společnost Wienerberger k rozhodnutí poptat u naší divize Digital Vision vlastní digitální prostředí. Vznikl World of Wienerberger, nikoliv jako jednorázová konferenční platforma, ale jako dlouhodobě využitelný nástroj pro firemní školení, produktové prezentace a obchodní komunikaci.
Jak Wienerberger posunul firemní eventy na novou úroveň
Tradiční firemní eventy byly vždy limitovány časem i prostorem. Wienerberger se ale nechtěl nechat omezovat. Místo statických prezentací vsadil na poutavé a srozumitelné představení svých produktů a inovací pomocí 3D technologie.
V Digital Vision vyvinutý World of Wienerberger nabízí detailně zpracované 3D modely stavebních materiálů a konstrukcí, které umožňují odborníkům lépe vysvětlit zákoutí složitých technologií. Přednášky doplňují profesionálně zpracované vstupy řečníků s využitím zeleného pozadí (green screen vstupy). Ty řečníky vizuálně propojují s obsahem prezentace a dodávají celému formátu plynulost a dynamiku.
Toto digitální řešení lze navíc pro prezentace a školení využívat opakovaně, což zlevňuje a zefektivňuje firemní komunikaci.
Konzistentní komunikace a silnější brand
Digitální prostředí, jako je World of Wienerberger, především umožňují udržet firemní komunikaci konzistentní. Odborné prezentace, školení pro partnery nebo interní vzdělávací materiály jsou zasazeny do snadno rozpoznatelného světa, což výrazně posiluje firemní identitu. Partnerům a zákazníkům poskytuje firma známé a přehledné prostředí, kde se mohou cítit doslova jako „u Wienerbergeru doma.“
Vlastní digitální prostředí umožňuje firmě prezentovat své inovace jednotně na všech úrovních, ať už jde o zákazníky, obchodní partnery nebo vlastní zaměstnance. Konzistence v online komunikaci a vizuální identitě navíc posiluje důvěryhodnost značky a její pozici lídra v oboru.
Budoucnost firemních konferencí a vzdělávání
Hybridní modely propojující fyzická setkání s digitálními platformami nabízejí firmám flexibilitu a širší dosah. Kudy se ale s rozvíjejícími se moderními technologiemi pořadatelé konferencí vydají v budoucnu?
Lze očekávat větší využití rozšířené reality, díky níž si zákazníci nebo partneři budou moci prezentované produkty přímo vyzkoušet. Dále třeba digitální prezentace přizpůsobené potřebám jednotlivých cílových skupin firemní komunikaci ještě zefektivní.
Jak vizuálně silná digitální prezentace posílí i vaši firmu
Nepovažujte digitální eventy za nouzovou alternativu k fyzickým setkáním. Partneři i zákazníci je dnes očekávají. Udělejte z nich tedy klíčovou součást své digitální strategie.
Wienerberger ukázal, že investice do trvale využitelného digitálního světa přináší dlouhodobé benefity, od lepšího pochopení využitých technologií až po konzistentní budování brandu.
Pokud hledáte způsob, jak modernizovat firemní komunikaci a prezentovat své produkty, tak vám právě vlastní digitální svět může pomoct.